...

چقدر آبروی دلم را خریدند این سه نقطه ها...

...

چقدر آبروی دلم را خریدند این سه نقطه ها...

یه همچین خدایی داریم ما

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند فرمان میده مردی رو به سوی جهنم ببرند.

وقتی یک سوم از راه رو میره برمیگرده و نگاهی به پشت میندازه...
نصف راه رو میره، باز نگاهی به عقب میکنه
وقتی دو سوم راه رو میره، برمیگرده و یه نگاه دیگه به پشت سرش میندازه ...
خداوند می فرماید او را بازگردانید! و از او می پرسه که چرا به عقب نگاه می کردی؟

مرد جواب میده وقتی یک سوم راه رو رفتم به یاد آوردم که تو فرمودی:

وَ رَبُّکَ الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ (کهف 58)
و پروردگار تو بسیار آمرزنده و صاحب رحمت است

و با خود گفتم شاید تو مرا بیامرزی!

وقتی نصف راه رو رفتم به یاد سخن تو افتادم که گفتی:

وَ مَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ ( آل عمران 135)
و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟

و گمان کردم که مرا می آمرزی!

وقتی دو سوم راه رو رفتم به یاد قول تو افتادم که:

قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ (زمر 53)
بگو: ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید

و طمع من در آمرزش تو زیاد شد

خداوند فرمود برو که تو را آمرزیدم ...

یه همچین خدایی داریم ما

قصص التوابین

شیطان مسئول فاصله هاست

بسم الله الرحمن الرحیم

گفت : 

- کسی دوست ام ندارد. می دانی چقدر سخت است این که کسی دوست ات نداشته باشد ؟ تو برای دوست داشتن بود که جهان را ساختی . حتی تو هم بدون دوست داشتن ... !

خدا هیچ نگفت .

گفت : 

- به پاهایم نگاه کن ! ببین چقدر چندش آور است . چشم ها را آزار می دهم.  دنیا را کثیف می کنم . آدم هایت از من می ترسند.  مرا می کشند برای این که زشت ام . زشتی جرم من است .

خدا هیچ نگفت .

گفت: 

- این دنیا فقط مال قشنگ ها ست . مال گل ها و پروانه ها ، مال قاصدک ها ، مال من نیست .

خدا گفت : 

- چرا مال تو هم هست . دوست داشتن یک گل ، دوست داشتن یک پروانه یا قاصدک کار چندان سختی نیست . اما دوست داشتن یک سوسک ، دوست داشتن تو کاری دشوار است . دوست داشتن کاری است آموختنی و همه رنج آموختن را نمی برند . ببخش کسی را که تو را دوست ندارد . زیرا که هنوز مؤمن نیست. زیرا که هنوز دوست داشتن را نیاموخته او ابتدای راه است .

مؤمن دوست دارد . همه را دوست دارد . زیرا همه از من است . و من زیبایم  .

من زیبایی ام ، چشم های مؤمن جز زیبا نمی بینند.  زشتی در چشم ها ست . در این دایره هر چه که هست ، نیکو ست.  آن که بین آفریده های من خط کشید شیطان بود.  شیطان مسئول فاصله ها ست . حالا قشنگ کوچک ام!  نزدیک تر بیا و غمگین نباش .

قشنگ کوچک حرفی نزد و دیگر هیچ گاه نیندیشید که نازیبا ست 

عرفان نظرآهاری