...

چقدر آبروی دلم را خریدند این سه نقطه ها...

...

چقدر آبروی دلم را خریدند این سه نقطه ها...

خاصیت انسان بودن

بسم الله الرحمن الرحیم

هر چه انسان تر باشیم زخمها عمیق تر خواهند بود. هر چه بیشتر دوست بداریم بیشتر غصه خواهیم داشت . بیشتر فراق خواهیم کشید و تنهائی هایمان بیشتر خواهد شد!

شادی ها لحظه ای و گذرا هستند شاید خاطرات بعضی از آنها تا ابد در یاد بماند ، اما رنجها داستانش فرق میکند،تا عمق وجود آدم رخنه می کند و ما هر روز با آنها زندگی می کنیم. انگار که این خاصیت انسان بودن است!


نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
اوریانا فالاچی

+ درسته این نویسنده رو نمیشناسم تا حالا هم کتابهاشو نخوندم اما عجیب این تیکه به دلم نشست...


به حساب خود برسید قبل از اینکه...

بسم الله الرحمن الرحیم

پدری به پسرش گفت: امروز هر حرفی را با مردم می گویی و آنچه بر زیان می آوری و همه ی کارهایت را، به هنگام شب به من بگو!
پسر در وقت مشخص شده با رنجی بسیار یک روز گفتار و کردار خودش را به پدرش گزارش داد.

روز بعد پدر همین درخواست را تکرار کرد.

پسر گفت: پدر! هر کار دشواری که می خواهی به عهده ی من بگذار؛ اما این کار را از من نخواه که طاقتش را ندارم.

پدر گفت: پسرم! هدفم این بود که هوشیار باشی و از حساب قیامت بترسی.
امروز طاقت پس دادن یک حساب یک روزه با پدر خویش را نداری، فردا حساب همه ی عمر را، چگونه طاقت می آوری؟

وَ إِنْ تُبْدُوا ما فی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ (بقره 284)

و اگر آنچه را در دل دارید ، آشکار سازید یا پنهان ، خداوند شما را بر طبق آن ، محاسبه می کند

نبودنت...

بسم الله الرحمن الرحیم

مهمان باش

بسم الله الرحمن الرحیم

شیفته ی وجود حق ، حاج آقا دولابی می فرمایند:

در دنیا اگر خودت را مهمان حساب کنی و حق تعالی را میزبان ، همه غصه ها می رود . چون هزار غصه به دل میزبان است که دل میهمان از یکی از آنها خبر ندارد . هزار غم به دل صاحبخانه است که یکی به دل مهمان راه ندارد . در زندگی خودت را میهمان خدا بدان تا راحت شوی . اگر در میهمانی یک شب بلایی به تو رسید شلوغ نکن و آبروی صاحبخانه را حفظ کن.


+انتظار جمعه ای رو می کشیم که معطر از نسیم و نرگسه ..


به فرشته ها بگو دعا کنن نکنه صدای ما نمی رسه ...